اللهم ارنے الطلعه الرشیده

سلام هدف از تشکیل این وبلاگ دفاع منطقی از مکتب تشیع به یاد درد پهلوی شکسته مادرمان فاطمه است

اللهم ارنے الطلعه الرشیده

سلام هدف از تشکیل این وبلاگ دفاع منطقی از مکتب تشیع به یاد درد پهلوی شکسته مادرمان فاطمه است

امامت - 1

چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۷ ب.ظ

باسمه تعالی

برای شروع در این بحث ابتدا اشاره‌ای می‌کنم به آیه ولایت که از اصلی ترین استدلال های شیعیان برای اثبات امامت امامان شیعه است. این آیه، آیه شماره 55 از سوره مائده است. در این آیه مطالب زیادی برای توضیح وجود دارد که بنده فقط اشاره‌ای به برخی از آن ها می‌کنم:

در شان نزول این آیه آمده است که این آیه زمانی بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد که علی(ع) در مسجد بود و نماز می‌خواند. همانطور که این آیه را خوانده اید در قسمتی به آن اشاره شده است که "کسانی حق ولایت بر مومنان را دارند که ایمان دارند و نماز را برپا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند." پس از نازل شدن این کلمات نورانی بر قلب رسول خدا(ص) ...

 ایشان به مسجد رفتند تا ببینند که چه کسی نماز می‌خواند و او کیست که بر همه مومنین ولایت دارد. ایشان علی ابن ابی طالب(ع) را دیدند که در حال خواندن نماز است. وقتی پرس و جو کردند، متوجه شدند که علی(ع) در حال رکوع انگشتری را به فقیری هدیه کرده است.

البته نکته‌ای که اهمیت دارد این است که این مطلب فقط شان نزول آیه است و دلیل محکمی برای اثبات نیست. شیعه دلایل بسیاری برای اثبات دارد. مثلا روز غدیر خم و سخنان پیامبر(ص) در آن روز یکی از این دلایل محکم است. 

در ضمن پیامبر اسلام(ص) هم از همان ابتدای رسالت خویش بارها و بارها خلیفه و جانشین خویش را معرفی کرده‌اند. آنطور نبوده است که پیامبر(ص) جانشین خود را نشناسد و پس از نزول این آیه بفهمد. 

ان‌شاءالله در مطالب آتی کمی بیشتر به این آیه می‌پردازیم. و کمی هم به سیره و زندگی نامه علی(ع) خواهیم پرداخت. 



می‌توان برای اثبات از همین روش استفاده کرد. یعنی دلایل روایی و نقلی آورد. می‌توان دلایل عقلی و استدلالی آورد. هر دو منطقی خواهد بود. بسته به تمایل و نظر شما مخاطبین عمل خواهم کرد. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۶
شیعه جعفری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی